.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کنایه رئیس‌کل بانک مرکزی به منتقدان دولت

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با آنکه خیلی‌ها نرخ‌های خیلی بالاتری از تورم را دیده بودند، اما آنچه ما پیش بینی کرده بودیم همان شد. 

سرانجام رئیس‌کل بانک مرکزی نیز البته با لحن کنایه‌آمیز به اظهارنظر درباره پیش‌بینی‌های منتقدان دولت از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت؛ پیش‌بینی‌هایی که اکنون مشخص شده بیشتر توهمات بوده تا برآوردهای کارشناسی.

شماری از منتقدان دولت از زمانی که دریافتند دکتر احمدی‌نژاد عزم واقعی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها دارد، با اعلام پیش بینی‌هایی درباره تورم‌های چند 10 درصدی و چند 100 درصدی این طرح، تلاش کردند با التهاب افکار عمومی، دولت را در اجرای این قانون با چالش روانی مواجه سازند.

البته اوایل امسال رئیس‌کل بانک مرکزی در یک نشست خبری رسما اعلام کرد که بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی نشان می‌دهد حداکثر نرخ تورم هدفمندی یارانه‌ها 15 درصد است.

بلافاصله پس از این اظهارنظر، منتقدان دولت با غیرواقعی خواندن این برآورد از دولت خواستند مستندات رقم 15 درصدی تورم هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کند. هرچند دولت این اقدام را انجام نداد، اما اکنون 3 ماه پس از هدفمندی یارانه‌ها مستندات پیش‌بینی دولت به وضوح قابل مشاهده است.

در همین زمینه، محمود بهمنی در آخرین روزهای امسال اظهار داشت: یکی از اهداف ما در سال 89 مهار کردن تورم بود و ما توانستیم تورم را یک رقمی کنیم البته طبیعی بود که وقتی می خواستیم طرح بزرگی مانند هدفمندی یارانه‌ها و واقعی کردن قیمت‌ها را انجام دهیم قطعا این موضوع روند را بالاتر می برد.

وی افزود: پیش بینی کرده بودیم اگر هدفمندی اجرا نشود قطعا نرخ تورم را روی 7 درصد نگه داریم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با آنکه خیلی از دوستان ما نرخ‌های خیلی بالاتری از تورم را دیده بودند، اما آنچه ما پیش بینی کرده بودیم همان شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین کنترل‌های پولی، مهار کردن تورم و اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را از جمله اقدامات مهم بانک مرکزی در سال 1389 بیان کرد و گفت: شبکه بانکی توانست به رسالت خود عمل کند.

محمود بهمنی افزود: در مقطع پرداخت یارانه‌ها حدود 60 میلیون مراجعه کننده داشتیم و در یک روز همزمان همه پرداخت‌های مربوط به حقوق، سهام عدالت، قبوض آب، برق، گاز و تلفن را انجام دادیم.

رئیس کل بانک مرکزی یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های سال 89 را ساماندهی موسسات اعتباری برشمرد و گفت: خوشبختانه ساماندهی تعاونی‌های آزاد، به پایان رسید و برای آن متولیانی تعریف کردیم تا برای سپرده گذاران مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی بعضاً هیچ اطلاعی از فعالیت برخی از این موسسات نداشت و مجوزی برای فعالیت آنها صادر نکرده بود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.